Wat kun je met video en hoe wordt het ingezet?
‘Hoe zetten gerenommeerde organisaties video effectief in voor Leren, Kennisdeling en Communicatie?’. Dat is de kernvraag die Kaltura en UP learning beantwoordden in hun gezamenlijke presentatie tijdens het congres ‘Intranet & Digital Workplace’. Het congres vond plaats op donderdag 21 maart in de Jaarbeurs in Utrecht.
De kracht van Video
Als kind leerde je al door anderen na te doen. Video sluit aan bij deze natuurlijke vorm van leren door voorbeelden te tonen. En daarom is video één van de beste manieren om te leren.
De voordelen van video voor kennisdeling met collega’s of klanten komt op veel manieren tot uiting. Bijvoorbeeld:
- Voor het delen van evaluaties door sales.
- Monteurs die laten zien hoe iets wordt gerepareerd of in elkaar gezet.
- Trainers die veel tijd besparen en in klassikale bijeenkomsten meer de verdieping kunnen zoeken, omdat zij vooraf de theorie al met video hebben uitgelegd.
Ook voor de interne en externe communicatie biedt video enorme mogelijkheden. Denk aan de CEO die de bedrijfsstrategie uitlegt en deelt, zodat iedereen hetzelfde merkverhaal tussen de oren krijgt. Organisaties die hun interne schriftelijke nieuwsbrieven vervangen door video. Of Research & Development die hun ideeën en prototypes op een veilige manier delen.
Video kostbaar, lastig te maken en onveilig?
In de sessie hoort u verhalen uit de praktijk en maakt u kennis met de mogelijkheden om eenvoudig video’s te maken en op een veilige manier te delen. Neem presentaties op met automatisch geïndexeerde slides, maak eenvoudig interactieve video’s, animaties of webcasts. De technologie en je collega’s zijn er klaar voor. Net zoals die bij ABNAMRO, Booking.com, CBS, Belastingdienst, De Mandemakers Groep, Philips, Rijk Zwaan en vele anderen.