De markt voor online leren zal de komende jaren fors groeien. Internationale aanbieders zoeken daarom naar mogelijkheden om zich te versterken. Het Duitse imc, een wereldwijde aanbieder van online leeroplossingen, weet hoe belangrijk het is om met landelijke partners samen te werken. Het ging daarom op zoek naar een partner voor de Benelux en kwam bij het Nederlandse UP learning uit.
Waarde toevoegen met didactiek, techniek en creativiteit
Tanja Baars, Senior Business Development Manager bij imc, “Bij de keuze voor een implementatiepartner voor de Benelux zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Op de eerste plaats zoek je een speler met een bewezen track record. Dat gaat voor ons verder dan ervaring met het implementeren van online leeroplossingen. Een partner moet de visie met ons delen dat het gaat om ‘customer care’ en langdurige klantrelaties. Ook zochten we specifiek naar een partij die waarde toevoegt met zowel didactische als technische kennis én over de nodige creativiteit beschikt. UP learning ontwikkelt maatwerk e-Learning, implementeert learning management systemen, heeft voldoende omvang én een bijzonder goede naam in de markt. De imc directie heeft daarom alle vertrouwen in een succesvolle en langdurige samenwerking. Bij Reclassering Nederland voeren we nu ons eerste gezamenlijke project uit.”
imc vergroot de keuzevrijheid voor klanten
Martin van den Broek, Managing Director van UP learning, over de samenwerking, “Met de Learning Suite van imc is ons portfolio voor Learning Management Systemen compleet. imc is een modern en bijzonder compleet ‘alles in één leerplatform’, waarin organisaties het hele Learning & Development proces kunnen verzorgen. Het biedt naast Competentie & Learning Management ook Performance Support software en een authoring tool om zelf e-Learning modules te ontwikkelen. En dat is mogelijk vanuit één geïntegreerd platform. Met Moodle, Totara en nu dus ook imc breiden we de keuzemogelijkheden voor online leersystemen uit. Dat ook imc keuzevrijheid hoog in het vaandel heeft staan, was voor ons een belangrijke voorwaarde om samen te werken. Nu hebben we voor elke ambitie en doelstelling van organisaties een passende leeroplossing in huis. We kennen onze klanten door en door en we willen dat zij zich met ons kunnen blijven ontwikkelen. Zo blijft onze zorgvuldig met elkaar opgebouwde kennis en ervaring behouden voor hen.”