Automotive dealers ‘in control’

Grayhams | Moodle case | UP learning

De winst voor Grayhams

  • Efficiënte training in het Pinnacle Dealer Management Systeem
  • Ondersteuning diverse nationaliteiten
  • Dealers die eigen lesmateriaal toe kunnen voegen, zorgt voor een hoge klanttevredenheid

De internationale automotive industrie is groot en complex en verandert snel. Eén van de uitdagingen voor dealers is grip houden op de processen en communicatie in het netwerk. En dat zijn er nogal wat. Het gaat van CRM, verkoop, receptie, werkplaats, tot de logistiek van onderdelen en de complete financiële administratie.  Als partner van het Engelse Pinewood implementeert het Nederlandse Grayhams het Dealer Management Systeem Pinnacle. Via e-Learning leren klanten het systeem kennen, maar Grayhams wil ook dat dealers op termijn zelf eigen lesmateriaal toe kunnen voegen.

Grayhams

De vraag van Grayhams

Grayhams gelooft in ‘training on the job’. Daarom ging het op zoek naar een online leerplatform, waarmee het de verschillende doelgroepen in verschillende talen kan ondersteunen. Ook wilde Grayhams zelf haar e-Learning kunnen ontwikkelen. Eric Rienmeijer, Pinnacle consultant, daarover, “We ondersteunen onze klanten in de breedste zin van het woord. Daar hoort online training en support bij en dit willen we volledig in eigen beheer houden. Ook moeten dealers op termijn specifiek lesmateriaal zelf toe kunnen voegen. We zijn op zoek gegaan naar een partij die ons daar bij kon helpen.”

Grayhams | Moodle case | UP learning

Eric Rienmeijer
Grayhams

“Hoe complex de werkprocessen soms ook zijn, zelfredzaamheid in het gebruik van onze software door de verkoper, de monteur, inkoop, de receptie, de financiële administratie en het management staat bij ons voorop. Ook al is Pinnacle een van de meest gebruiksvriendelijke oplossingen in de markt, het vraagt uiteraard om training. Daarom bieden we, naast workshops, een online leerplatform waarin de verschillende doelgroepen die trainingen vinden die voor het uitoefenen van hun functie belangrijk zijn. De trainingen zijn zo opgezet, dat ze ook als naslagwerk gebruikt kunnen worden. Daarnaast mogen dealers zelf lesstof toevoegen.”

Het leerconcept

De visie van Grayhams op het trainen van klanten gaat verder dan het eenvoudigweg volgen of raadplegen van een e-Learning module. Samen met UP learning werd een leeroplossing bedacht waarmee klanten, automotive dealers van diverse nationaliteiten, gebruik kunnen maken van individuele inwerkplannen, trainingen en leerpaden. Een oplossing die makkelijk schaalbaar is, maar waarmee dealers ook nog zelfstandig maatwerk aan medewerkers kunnen leveren. Essentieel hierin is dat niet alleen e-Learning video’s worden aangeboden, maar dat mensen ook gebruik kunnen maken van de zogenaamde ‘try-modes’ waarmee je als het ware door het systeem wordt geleid en zo zelf, online, leert hoe het systeem werkt door het zelf te doen.

Grayhams | Moodle case | UP learning

De uitwerking

Na een vergelijking tussen de leermanagementsystemen Moodle en Totara kwam voor Grayhams Moodle als meest geschikt leerplatform uit de bus. Eric Rienmeijer, “Moodle biedt ons de mogelijkheid precies dat aan klanten te bieden wat nodig is, niet meer en niet minder. We willen de leeromgeving voor hen en voor onszelf ‘lean and mean’ houden. Schaalbaar voor ons en met de mogelijkheid voor dealers om zelf maatwerk toe te voegen. Na wat puzzelen, zijn we hier goed in geslaagd.”

Meer uit medewerkers halen? Vrijblijvend advies.

Op zoek naar maatwerk e-Learning of een Leerplatform? We adviseren je graag. Zonder verplichtingen. Afgesproken!

Bel, mail of vul het formulier in.