Een gokje wagen. Dat was het niet, maar wel een interactieve en vooral snelle manier om nieuwe medewerkers in te werken. Daarom ontworpen we samen met Schaap Ontwerpers een kassatraining.
Inwerktijd verkorten
Met deze e-Learning module wordt de inwerktijd van nieuwe medewerkers aanzienlijk verkort. Cursisten raken op de 1e werkdag al bekend met het nieuwe kassasysteem. Na het volgen van de online module en een korte live instructie van een collega kunnen ze direct aan de slag!
Snackable content
De online instructies zijn opgedeeld in ‘Show me How’ waarin een voorbeeld wordt getoond en ‘Let me Do’ waarbij ze zelf gaan oefenen. De opzet is gebaseerd op het didactisch principe van micro-learning. Alle elementen worden daarom in snacksize aangeboden waardoor deze weinig tijd kosten en goed behapbaar zijn. Qua content is dan ook gefocust op de need-to-know’s en de must-have skills.
Doe ervaring op met de klant
In de praktijk draait het natuurlijk niet alleen om kennis en vaardigheden, maar vooral om de juiste houding en gedrag. Om bewustwording te creëren is daarom een interactieve video ontwikkeld. Zo komen medewerkers in aanraking met virtuele praktijkscenario’s. Daar kunnen ze oefenen met klantvriendelijkheid, upselling en het gebruik van specifieke klantkaarten.
Interactief ontwerp
Het ontwerp voor de Kassatraining van Holland Casino is in samenwerking met Schaap Ontwerpers ontworpen. UP als ontwikkelaar van de e-Learning, het script en de interactieve video. Schaap als creatief ontwerper voor de aansprekende look & feel van de training.
Fouten maken, daar leer je van
In het eindresultaat kan Holland Casino al haar wensen terugvinden. De mix van interactieve video en actieve werkvormen zorgt voor een positieve waardering bij de medewerkers. Zo kunnen ze actief en praktijkgericht door de content heen, zonder het gevoel van een doorsnee ‘doorklikmodule’. De nadruk ligt op het ‘zelf’ kunnen oefenen in een veilige omgeving. Fouten maken mag en goede feedback daar leer je van!