Technicom is al 30 jaar dé opleider voor (proces)techniek, duurzame logistiek en engineering voor zowel werknemers als studenten. Met het Totara LMS is het klaar om te voldoen aan de explosieve groei in de vraag naar technisch en logistiek geschoolde medewerkers.
Technicom gebruikte al jaren Moodle om al hun leeractiviteiten en -middelen te delen met studenten, partners en klanten. Echter was het uiterlijk van het LMS beperkt tot de branding van Technicom en vroegen klanten soms om meer aanpassingen.
Om meer waarde en flexibiliteit te kunnen bieden aan hun klanten en meer efficiëntie te behalen in de interne administratieprocessen, heeft Technicom in samenwerking met Totara-partner UP learning Totara Learn geïmplementeerd.
Het draait om het verhogen van de waarde voor de klant
De multi-tenancy functie van Totara was een belangrijke factor bij de keuze voor Totara Learn. Daarmee kan Technicom vanuit één leeromgeving al haar klanten op maat bedienen.
De bekendheid van Technicom met Moodle hielp hen Totara snel operationeel te krijgen. Een eerste groep klanten kon zo al heel snel de meerwaarde van het nieuwe leerplatform ervaren:
- Door een aangepaste plugin krijgt elke gebruiker met Totara een persoonlijke leerervaring. Dat begint al met een eigen inlogpagina zoals bij JIJPLUS (logistieke opleidingen) en de Orange Sports Forum Acadamy.
- Klanten kunnen hun huisstijl ook toepassen bij e-mailnotificaties richting hun medewerkers of studenten. Zo wordt het voor hen ook een ‘eigen’ systeem in plaats van een extern leerplatform.
- Door het creëren van aangepaste rollen kunnen specifieke wensen van gebruikers gehonoreerd worden, bijvoorbeeld: bepaalde docentengroepen willen geen meldingen ontvangen.
“Niets is constant behalve verandering. Dit begrijpt Totara heel goed, daarom heeft Technicom voor Totara gekozen. Technicom gelooft dat het met Totara zich kan inzetten voor haar missie om mensen te ontwikkelen tot waardevolle werknemers met eigentijdse kennis en vaardigheden”.
Rizwan Ghani, Hoofd IT-afdeling Technicom
Snelle en gemakkelijke administratie met aangepaste accounts
Met de nieuwe oplossing is de tijd die de IT-afdeling nodig had voor het opzetten van compleet nieuwe omgeving voor een klant teruggebracht van minstens een week naar een dag.
Het aanmaken van gebruikersaccounts en het inschrijven van studenten voor cursussen en programma’s, is nu binnen enkele minuten gedaan. Vroeger had dit proces een doorlooptijd van enkele dagen en was er zelfs specifieke it-kennis voor nodig.
Commercieel aantrekkelijker voor klanten
Om te kunnen voldoen aan wereldwijde uitdagingen als de energietransitie en duurzame logistiek en engineering, maken de klanten van Technicom gebruik van flexibele opleidingstrajecten. In plaats van de traditionele 2-3 jarige onderwijsprogramma’s wordt in Totara gebruik gemaakt van korte, specifieke leerpaden. Hiermee speelt Technicom dus direct in op de veranderende vraag naar meer opleiden op maat.
Dit, naast dat elke klant haar eigen ‘branding’ kan toepassen in het Totara LMS, maakt het voor Technicom een stuk eenvoudiger potentiële klanten te overtuigen van hun opleidingsaanbod.
Meer weten over de opleidingen en het maatwerk-aanbod van Technicom? Ga dan naar de website.