Leercampagnes

Zo kom je van leerdoel tot toegepast gedrag

Leercampagne | Header image | UP learning

Wij werken ook voor

‘Wil je hier even een e-Learning van maken alsjeblieft?’

Komt deze vraag je bekend voor? Je zegt vast niet direct, ‘Ja, is goed’. Want jij weet dat er meer dan één interventie nodig is om gedrag écht te veranderen. 

En daarom is een Leercampagne een goed idee

Op het toilet zie je een raadselachtige poster. Twee weken later verschijnen op je telefoon berichtjes die je uit je evenwicht brengen. En dan is er een link naar een minigame. Nieuwsgierig klik je. Er staat een woedende klant voor je…

Van kennis naar gedrag

Hoe je met die klant omgaat? Je kunt allerlei scenario’s en de gewenste reactie uit je hoofd leren. Maar kennis betekent nog niet automatisch dat je zo zult reageren. Om gedrag daadwerkelijk te veranderen, zijn meestal meerdere interventies nodig. Als Learning Professional draai je daarom ook aan de knoppen van motivatie, oefening en herhaling. Totdat het gedrag verandert. Maar hoe laat je die verschillende interventies goed op elkaar aansluiten? 

Leercampagne | Learning journey | UP learning

Zij delen graag hun verhaal

Nieuwsgierig naar de kracht van maatwerk e-Learning? Lees hun verhaal.

Leercampagne | Man kruisteken rood | UP learning

Met een Leercampagne zorg je dat de boodschap beter overkomt en gedrag eerder verandert.

Zo maak je een Leercampagne 

Succesvolle Leercampagnes combineren inhoud, didactiek, design, copywriting en gedragswetenschap. Heb je je doel eenmaal haarscherp? Volg dan deze 6 stappen.

Leercampagne | Vingerafdruk | UP learning

Ken je doelgroep

Wat raakt je doelgroep? Wanneer komen ze in actie? Stem je boodschap op hun kennis en kunde af. Dat maakt het verschil tussen slagen en falen. 

Leercampagne | Beeldhouw | UP learning

Design met aandacht

Zorg voor een eigen identiteit. En geef in tekst en beeld aandacht aan je idee. Zoek daarbij gerust de grenzen van de huisstijl op. Je collega’s zullen het waarderen.

Leercampagne | Leermiddelen | UP learning

Zet meerdere kanalen in

Bepaal welke bestaande offline en online leermiddelen en -systemen je in wilt zetten. Kijk daarbij goed waar je collega’s zich nu online en offline bevinden.

Leercampagne | Kalender | UP learning

Deel op en plan

Eén grote leerinterventie? Een informatie overload blijft niet lang tussen de oren. Deel het op en plan je contactmomenten.

Leercampagne | Infinity | UP learning

Blijf herhalen

De kracht van de herhaling? In de reclame weten ze er alles van. Het is eenvoudig en effectief. Gebruik het.

Leercampagne | Microscoop | UP learning

Analyseer actiegericht

Zie je effect van je campagne? Passen je collega’s het gedrag in de praktijk toe? Stel je campagne bij waar nodig.

Dusss…

Zeg niet klakkeloos ‘ja’ op de vraag of je even een e-Learning kunt maken. Pak bovenstaande stappen erbij en je zult al snel tot creatieve ideeën komen en je impact vergroten. Heb je daar graag hulp bij? Wij staan voor je klaar.

Leercampagne | Man kruisteken groen | UP learning

Vraag gerust. We adviseren je geheel vrijblijvend.

Op zoek naar maatwerk e-Learning of een Leerplatform? We adviseren je graag. Bel, mail of vul het formulier in.